Valstybinė mokesčių inspekcijos virtualusis asistentas SIMAS | Naujasis knygnešys

Valstybinė mokesčių inspekcijos virtualusis asistentas SIMAS

5
Lankytojų simpatijos
Sprendimo kūrėjas: Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos


Kur galima rasti sprendimą: https://www.vmi.lt/evmi/

Kodėl?

Kuriant virtualų asistentą buvo siekiama pagerinti mokesčių mokėtojų konsultavimo kokybę — SIMAS padeda mokesčių mokėtojams greičiau ir lengviau gauti bendro pobūdžio informaciją aktualiomis mokesčių temomis visą parą (24/7), neribojant klausiančiųjų skaičiaus, tai sumažina laukiančiųjų konsultacijos telefonu srautą, nereikia vykti į aptarnavimo padalinį. Bet kada uždavę klausimą Simui, galite tikėtis ir atsakymo.

Kaip?

Nuo 2020 m. gruodžio 2 d. atnaujintoje Valstybinės mokesčių inspekcijos interneto svetainėje www.vmi.lt darbą pradėjo VMI virtualusis asistentas SIMAS (toliau — SIMAS), kuris pasirengęs mokesčių mokėtojams suteikti konsultaciją bendro pobūdžio klausimais bet kuriuo paros metu. Tai nauja gyventojų konsultavimo sistema, veikianti dirbtinio intelekto principu, kuri šiuo metu jau konsultuoja 8 temomis.

SIMAS yra pasirengęs pateikti bendrinę informaciją, susijusią su pajamų ir turto deklaravimu, individualios veiklos ir verslo liudijimų, administracinių baudų, nekilnojamojo turto mokesčio, žemės mokesčio temomis, paramos teikimo ir subsidijų skyrimo dėl Covid-19 klausimais. Temų skaičius plečiamas, atsižvelgiant į jų populiarumą ir poreikį. SIMAS yra intuityvus — galima užduoti jam rūpimą klausimą laisvu tekstu, suformuluotą net ir netaisyklinga šnekamąja lietuvių kalba bei gausite tikslų atsakymą, ir tai užtruks mažiau nei minutę.
SIMAS mokosi iš pateikiamų klausimų — dirbtinio intelekto pagalba renka ir analizuoja informaciją, kol galės pateikti tinkamiausią atsakymą realiuoju laiku, o užklausos gali būti atsakomos ne tik raštu, bet ir internetine nuoroda, vaizdine medžiaga, filmukais ar persiunčiamu failu.

2021 m. iki liepos 9 d. Simas savarankiškai be konsultantų įsikišimo pakonsultavo 44,6 tūkst. mokesčių mokėtojų, atsakydamas į 125,4 tūkst. klausimų.

Populiariausios temos:
Pajamų ir turto deklaravimas — 11,3 tūkst. atsakymų;
257 eurų išmoka — 8,9 tūkst. atsakymų;
Verslo liudijimai ir individuali veikla 7,6 tūkst. atsakymų.

SIMO reitingas (efektyvumas) 82,6 proc.

Kuo išskirtinis?

SIMO idėja yra patraukli ir išskirtinė tuo, kad kitos valstybinės institucijos neturi tokio unikalaus projekto, kuris leistų klientams lengvai gauti atsakymą į kilusį klausimą. Kuriant virtualų asistentą buvo siekiama pagerinti mokesčių mokėtojų konsultavimo kokybę — SIMAS padeda mokesčių mokėtojams greičiau ir lengviau gauti bendro pobūdžio informaciją aktualiomis mokesčių temomis visą parą (24/7), neribojant klausiančiųjų skaičiaus, tai sumažina laukiančiųjų konsultacijos telefonu srautą, nereikia vykti į aptarnavimo padalinį. Bet kada uždavę klausimą Simui, galite tikėtis ir atsakymo.

Pažymėtina, kad SIMAS konsultuoja visiškai autonomiškai, t. y. konsultantams klausimai nėra persiunčiami bei į SIMO pokalbius konsultantai neįsiterpia.

SIMAS taip pat patrauklus tuo, kad jo priežiūra nereikalauja didelių žmogiškųjų išteklių. Simo treneriai jį apmoko pagal aktualią metodinę medžiagą. Po SIMO vardu slypi „Tilde IT“ pokalbių robotas, mokesčių konsultanto žinias įgijęs dėka Valstybinės mokesčių inspekcijos konsultantų mokymo.
SIMAS ne tik pats virtualus, bet ir jo sukūrimo istorija netipinė. Visas projektas nuo pradžios iki pabaigos vyko virtualiu būdu karantino metu ir buvo pabaigtas laiku. SIMAS nuo to nei geresnis, nei blogesnis, bet tai labai simboliška ir atskleidžia, kad Valstybinė mokesčių inspekcija yra lanksti, atsakinga, šiuolaikiška ir prisitaikanti prie aplinkybių organizacija.

Tilde išvystytas ir į Simą įdiegtas natūralios kalbos supratimo (angl. NLU) modulis užtikrina geriausią įmanomą lietuvių kalbos supratimą bei maksimaliai tiksliai identifikuoja klientų ketinimus, kas lemia teigiamą klientų patirtį. Platus spektras klientų, turinčių įvairius komunikavimo lietuvių kalba įgūdžius, gali sėkmingai bendrauti su Simu ir sužinoti aktualią informaciją.
Virtualiojo asistento kūrimo platformoje esantis analitinis funkcionalumas sudaro sąlygas Simo treneriams gauti duomenis apie esamų scenarijų koregavimo poreikį, taip pat iš ataskaitų spręsti apie galimas naujas aktualias temas. Simo apmokymas naujais duomenimis nereikalauja specifinių programavimo įgūdžių ir gali būti atliekamas bet kurio virtualiojo asistento trenerio.
Simas veikia debesų infrastruktūroje, kuri užtikrina, kad itin smarkiai padidėjus klientų skaičiui jis prisitaikys ir galės palaikyti daug pokalbių vienu metu.

Video nuoroda: https://www.vmi.lt/evmi/

1 2 3 4 5   Įvertinimas
*Norėdami balsuoti per Facebook prieigą
*Jūs jau balsavote už šį projektą
  • http://graph.facebook.com/10159716869633969/picture