Skaitmeninė mokymo priemonė tautinių mažumų gimtosioms kalboms mokytis | Naujasis knygnešys

Skaitmeninė mokymo priemonė tautinių mažumų gimtosioms kalboms mokytis

271
Lankytojų simpatijos
Autorius: UAB „Spora“
Kategorija: m. mokymasis ir švietimas

Skaitmeninė mokymo priemonė (toliau SMP), skirta Lietuvos tautinių mažumų baltarusių, lenkų ir rusų gimtosioms kalboms 9–12 klasėse mokyti(s). Tai šiems mokymo dalykams analogų Lietuvoje neturinti, šiuolaikiška, aukšto interaktyvumo lygio SMP.
Kur galima rasti sprendimą: www.spora.lt/tmk

Sprendimo technologinis pagrindas: html5

Sprendimo paskirtis

Skaitmeninė mokymo priemonė tautinių mažumų gimtosioms kalboms mokyti UAB„Spora“ sukurta kartu su leidykla „Educata“ ir UAB „Terra IT“ yra Ugdymo plėtotės centro vykdomo projekto „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“ dalis.
Ją sudaro net 57 mokymo objektų (toliau MO) rinkiniai ir daug papildomos turtingos medžiagos, skirtos nuosekliau įsigilinti ir suvokti dėstomas temas: visomis trimis kalbomis pateikiamos interaktyvios laiko juostos, skaitmeninės bibliotekos ir reikšminių sąvokų žodynai. Priemonėje pateikta medžiaga nesusieta su jokiu konkrečiu vadovėliu ir yra pritaikyta naudoti mišriam mokumui (ang. blended learning).
Kasdieniame gyvenime ir darbinėse veiklose vis svarbesni darosi:
• kritinio mąstymo gebėjimai, suprantant ir interpretuojant sakytinius ir rašytinius tekstus;
• kūrybiškumas ir problemų sprendimo gebėjimai, kuriant tekstus, kalbant ir diskutuojant;
• kultūrinė kompetencija, nagrinėjant kultūros reiškinius.

Atsižvelgiant į šiuos poreikius ir Bendrosiose ugdymo programose aprašytus reikalavimus buvo sukurta ši inovatyvi SMP teksto suvokimo ir teksto kūrimo gebėjimams ugdyti. Mokymo priemonės pagrindinis tikslas - padėti mokytojams kūrybiškai mokyti, o mokiniams - veiksmingai ir įdomiai mokytis.

Su šia SMP siekiama padėti spręsti įsivertinimo ugdymo procese problemas, įtvirtinti vertinimo mokymuisi sampratą, teikti tikslingą grįžtamąjį ryšį, padėti pamatyti kompetencijos apraiškas mokinio gebėjimuose.
SMP suteikia galimybę praturtinti ir individualizuoti ugdymą.

SMP tautinių mažumų gimtosiom kalboms mokyti(s) yra valdoma interneto svetainės pagalba. Visi mokymo objektų rinkiniai yra pateikiami ir valdomi specialaus grotuvo pagalba, kuris pasižymi išplėstiniu funkcionalumu bei unikaliomis galimybėmis.

Teorinę medžiagą sudaro:
• autoriniai tekstai,
• didelė nuotraukų ir iliustracijų galerija,
• interaktyvios sąvokos,
• interaktyvios schemos,
• virš 8 val. profesionalių diktorių įgarsintos medžiagos.

Žinių patikrai SMP turi net 12 įvairių tipų interaktyvių užduočių. Užduotys yra įvairių sudėtingumo lygių, turi pagalbos bei skatinimo funkcijas.

Kiekvienas MO rinkinys turi bent vieną kūrybinę užduotį, kurioje yra sukuriama probleminė situacija. Jos sprendimui mokinys yra skatinamas panaudoti šioje temoje sukauptas žinias, bei savo kūrybiškumą.

Rinkinys yra užbaigiamas diagnostine užduotimi, kuri leidžia mokiniui įsivertinti iki šiol įgytas žinias.

Skaitmeninėje mokymo priemonėje tautinių mažumų kalboms pateikiama per 150 literatūrinių kūrinių (3 kalbomis), kurie yra privalomi pagal bendrąsias ugdymo programas, 9-12 klasėse. Visus kūrinius vartotojas gali skaityti tiesiogiai SMP svetainėje arba parsisiųsti į savo kompiuterį ar mobilųjį įrenginį vienu iš skaitmeninių formatu: pdf, epub arba txt.

Sprendimo nauda ir patrauklumas

Ši priemonė prieinama visai švietimo bendruomenei. Naudojantis sukurtu sprendimu mokyti(s) galima tiek mokykloje tiek ir už jos ribų, naudojant kompiuterį ar mobilų įrenginį, nepriklausomai nuo turimos operacinės sistemos.

Ši novatoriška priemonė padės:
• ugdyti teksto suvokimo, kalbinę raišką ir teksto kūrimo gebėjimus, mokytojus paskatins kūrybiškai mokyti, o mokinius – pasiekti pačių geriausių rezultatų.
• susiformuoti ir plėtoti gebėjimą kurti įvairių žanrų tekstus, atsižvelgiant į tikslą ir adresatą. Svarbu, kad mokiniai jaustų atsakomybę už savo tekstų taisyklingumą, aiškumą, daromą poveikį adresatui. Kūrybingai siektų tikslo, komunikacinės situacijos ir kalbinės raiškos dermės.
• suprasti įvairių tekstų prasmę, interpretuoti ir vertinti grožinės literatūros tekstą kaip savitą meno kūrinį. Svarbu, kad mokiniai vertintų skaitymą ne tik, kaip asmeniškai svarbią veiklą, kuri teikia galimybę patirti estetinius išgyvenimus, formuoja vertybių sistemą, bet ir padeda mokytis.