Skaitmeninė mokymo priemonė organinei chemijai | Naujasis knygnešys

Skaitmeninė mokymo priemonė organinei chemijai

192
Lankytojų simpatijos
Autorius: UAB „Spora“
Kategorija: m. mokymasis ir švietimas

Skaitmeninė mokymo priemonė organinei chemijai (toliau SMP) – tai modernus žvilgsnis, suteikiantis galimybę chemijos pamokose veiksmingai naudoti informacines technologijas.
Kur galima rasti sprendimą: www.spora.lt/chemija

Sprendimo technologinis pagrindas: html5

Sprendimo paskirtis

Mokymo priemonė organinei chemijai sukurta UAB„Spora“ kartu su kompetetingų autorių komanda bei UAB „Terra IT“ yra Ugdymo plėtotės centro vykdomo projekto „Ugdymo turinio naujovių sklaidos modelis“ dalis.
Priemonę sudaro 30 mokymo objektų rinkinių (toliau MO), interaktyvi periodinė cheminių elementų lentelė, uždavinių sprendimo, formulių ir reakcijos lygčių rašymo, erdvinių molekulių modelių kūrimo įrankiai, žinynas. Priemonėje pateikta medžiaga nesusieta su jokiu konkrečiu vadovėliu ir gali būti naudojama tiek pamokų metu, tiek savarankiškai gilinant žinias.
Chemija – eksperimentinis mokslas. Be demonstracinių bandymų, tiriamųjų ir praktikos darbų neįmanoma išsiaiškinti medžiagų savybių ir jų panaudojimo galimybių. Eksperimentinius organinės chemijos darbus mokykloje realiai riboja jiems atlikti reikalingų kenksmingų, sveikatai pavojingų ir agresyvių medžiagų naudojimas.
Mokymo objektų rinkiniuose pateikiama:
• įdomūs, mokinių žingeidumą skatinantys ir mokytis motyvuojantys įvadai
• teorinė medžiaga
• reakcijos lygtys
• rodomi filmuoti demonstraciniai bandymai
• pratybos ir testai, skirti patikrinti arba pasitikrinti turimas žinias
• pratybų užduočių lapai
• kūrybinės laboratorijos su darbo lapais, kuriose mokiniai gali modeliuoti, planuoti ir atlikti virtualius eksperimentus bei tiriamuosius darbus
Mokymo priemonę naudojant kūrybiškai, mokytojai chemijos mokslu galės sudominti skirtingos motyvacijos, poreikių ir pasirengimo lygio moksleivius.

Sprendimo nauda ir patrauklumas

Ši priemonė prieinama visai švietimo bendruomenei. Naudojantis sukurtu sprendimu mokytis ir mokyti galima tiek mokykloje tiek ir už jos ribų, naudojant kompiuterį, planšetinį kompiuterį ar mobilų telefoną.

• SMP nedubliuoja vadovėlio ar pratybų sąsiuvinio. Tai papildoma mokymo priemonė, leidžianti giliau atskleisti gamtamokslinio ugdymo turinį ir orientuota į esminės dalykinės chemijos ir bendrųjų kompetencijų ugdymą.
• Kiekvienas SMP rinkinys (MO) ar atskiri jo fragmentai gali būti, mokytojo nuožiūra, atsižvelgiant į klasės mokinių kontekstą ir situaciją, panaudojami atskirose pamokose pasirinktai programos temai giliau atskleisti.
• MO pateikiami filmuoti demonstraciniai bandymai, kurių realiai mokyklos laboratorijose atlikti negalima dėl mokykloje uždraustų naudoti kenksmingų ar agresyvių medžiagų, ar sudėtingos atlikimo technikos. Šie bandymai įdomūs, puikiai atskleidžia temą, iliustruoja medžiagų savybes ir jų panaudojimą.
• Kūrybinės laboratorijos suteikia galimybę mokiniams patiems atlikti virtualius eksperimentus, puikiai ugdo mokėjimo mokytis kompetenciją.
• Ši SMP gali būti sėkmingai taikoma nuotoliniam mokymui.