Elektroninė sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinė sistema | Naujasis knygnešys

Elektroninė sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinė sistema

40
Lankytojų simpatijos
Autorius: VĮ Registrų centras kartu su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija
Kategorija: Gyvenimo būdas

Elektroninė sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinė sistema yra pagrindinė Lietuvos e.sveikatos sistemos įgyvendinimo priemonė, ji sudaro sąlygas efektyvesniam, kokybiškesniam ir prieinamam sveikatinimo paslaugų teikimui.
Kur galima rasti sprendimą: http://esveikata.lt/

Sprendimo technologinis pagrindas: Žiniatinklio platformos ir internetinė platforma

Sprendimo paskirtis

Registrų centras kartu su Sveikatos apsaugos ministerija įgyvendino iš 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų finansuojamus projektus:
• Nr. VP2-3.1-IVPK-10-V-01-009 „E. sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros plėtra“
• Nr. VP2-3.1-IVPK-10-V-01-013 „Elektroninės paslaugos „E. receptas“ plėtra“,
• Nr. VP2-3.1-IVPK-10-V-01-014 „Nacionalinės medicininių vaizdų archyvavimo ir mainų informacinės sistemos ir jos pagrindu teikiamų elektroninių paslaugų sukūrimas“

Įgyvendinus šiuos projektus buvo sukurta Elektroninė sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinė sistema (ESPBI IS).
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija – koordinuoja ir prižiūri Lietuvos Respublikos elektroninės sveikatos sistemos įgyvendinimą, yra ESPBI IS valdytoja.
Valstybės įmonė Registrų centras – ESPBI IS pagrindinis tvarkytojas.

ESPBI IS yra Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos organizacinių, techninių ir programinių priemonių, skirtų pacientų elektroninėms sveikatos istorijoms centralizuotai formuoti, naudoti ir kaupti ir jomis keistis tarp sveikatinimo veiklą vykdančių įstaigų, jų specialistų ir kitų darbuotojų, visuma. ESPBI IS užtikrina Lietuvos e. sveikatos sistemos subjektų bendradarbiavimą ir jų informacinių sistemų integraciją, e. sveikatos paslaugų veikimą ir prieigą prie viešojo administravimo institucijų informacinių išteklių.

Sukūrus ESPBI IS sukurtos interaktyvios bendradarbiavimo brandos lygmens elektroninės paslaugos:
• Saugi prieiga pacientams prie asmeninės ESI,
• Saugi prieiga paciento ESI tvarkymui ir prie kitų e. sveikatos paslaugų sveikatos specialistams dirbantiems įstaigose, neturinčiose savo informacinių sistemų,
• Saugi prieiga prie paciento ESI ir kitų e. sveikatos paslaugų sveikatos priežiūros įstaigoms, turinčioms savo informacines sistemas, per ESPBI IS duomenų mainų posistemę,
• Siuntimų konsultacijai, gydymui ar tyrimui e. paslauga,
• Elektroninio recepto išrašymas,
• Vaisto ar MPP išdavimas vaistinėje pagal e. receptą,
• E. recepto informacijos pateikimas pacientui,
• Elektroninė medicininių vaizdų saugojimo, archyvavimo ir mainų paslauga sveikatos priežiūros įstaigoms ir specialistams bei pacientams.

Pagrindiniai sprendiniai:
• Įteisinama galimybė sveikatos duomenis tvarkyti informacinių technologijų ir ryšių priemonėmis ir atsisakyti sveikatos duomenų tvarkymo rašytiniu („popieriniu“) būdu.
• Vienas prieigos taškas prie e. sveikatos paslaugų pacientui ir specialistams.
• Bendradarbiavimo tarp sveikatos priežiūros sektoriaus dalyvių užtikrinimas.
• Bendra prieiga prie sveikatos priežiūros sektoriaus informacinių išteklių – e. sveikatos istorijos(toliau – ESI), registrų ir klasifikatorių.
• Bendra prieiga prie viešojo administravimo sektoriaus informacinių išteklių.
• Įteisinamas vaisto ar MPP elektroninio recepto išrašymas ir vaisto ar MPP išdavimas pagal tokį receptą.
• Sudaromos sąlygos ilgainiui atsisakyti rašytinių receptų.

Sprendimo nauda ir patrauklumas

Nauda sveikatos priežiūros specialistams:
• Greičiau pasiekiama išsami informacija apie pacientą (viena ESI) realiu laiku.
• Galimybė operatyviai pasikeisti duomenimis.
• Pasikeitimas standartizuota informacija.
• Užtikrinama, kad būtų išvengta sveikatinimo paslaugų teikimo dubliavimo.
• Suteikiama prieigą prie bendro naudojimo sveikatos sektoriaus informacinių sistemų, registrų, klasifikatorių.
• Pagerinamas vaistų ir kompensuojamųjų MPP skyrimo informuotumas.
• Pagerinama sveikatinimo veiklos kontrolė.
• Sveikatos priežiūros specialistų laiko sutaupymas:
• Pakartotinių paciento atvykimų dėl recepto pratęsimo ar dėl med. vaizdų atsiėmimo skaičiaus sumažinimas;
• SPĮ darbuotojų laiko poreikio mažinimas registruojant pacientus ir pildant susijusius dokumentus, vykdant pakartotinius tyrimus.

Nauda pacientams:
• Informacijos, susijusios su sveikatinimo paslaugomis, pateikimas vienoje vietoje, lengvas reikalingų sveikatinimo paslaugų pasiekimas.
• Viena ESI – vienam gyventojui.
• Užtikrinamas sveikatinimo paslaugų tęstinumas.
• Sumažinama klaidingai išrašytų receptų rizika.
• Paciento laiko sutaupymas:
• Laukimo laiko mažėjimas pacientus identifikuojant, siunčiant ar registruojant gydymui, tyrimams, kt.;
• Keliavimo laiko mažėjimas išnykus poreikiui vykti į SPĮ dėl recepto pratęsimo ar med. vaizdų atsiėmimo;
• Laiko pakartotiniams tyrimams sutaupymas.

1 2 3 4 5   Įvertinimas
*Norėdami balsuoti per Facebook prieigą
*Jūs jau balsavote už šį projektą
  • http://graph.facebook.com/1474361899252034/picture
    Dainius
  • http://graph.facebook.com/10209557608201160/picture
    Gintarė
  • http://graph.facebook.com/817495465066829/picture
    Darius
  • http://graph.facebook.com/10209100585207903/picture
    Evaldas
  • http://graph.facebook.com/1336806316372733/picture
    Lolita
  • http://graph.facebook.com/10209334526583909/picture
    Paulina
  • http://graph.facebook.com/1478933982178974/picture
    Ram
  • http://graph.facebook.com/10155109280387870/picture
    Rūta