Aukštaitijos ETNO kilimas | Naujasis knygnešys

Aukštaitijos ETNO kilimas

22
Lankytojų simpatijos
Autorius: Panevėžio apskrities Gabrielės Petkevičaitės-Bitės viešoji biblioteka
Kategorija: Mokymasis ir švietimas

Aukštaitijos ETNO kilimas- padavimai, legendos ir sakmės, edukaciniai užsiėmimai. Besidomintys supažindinami su žymiausiais Aukštaitijos piliakalniais, gyvenvietėmis, šventvietėmis ir kitomis Aukštaitijos tapatumą atspindinčiomis vertybėmis. Interaktyvus „kilimas“, pagrįstas mobilių aplikacijų naudojimu, pritaikytas „Android“ operacinės sistemos mobiliesiems įrenginiams. Mobilioje aplikacijoje sukurti ir pristatyti 14 svarbiausių regiono ETNO gamtiniai objektų.
Kur galima rasti sprendimą: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appvil.bite2

Sprendimo technologinis pagrindas:

Sprendimo paskirtis

Minint Lietuvos Piliakalnių metus, Panevėžio apskrities Panevėžio apskrities G. Petkevičaitės-Bitės viešoji biblioteka inicijavo projektą „Aukštaitijos ETNO kilimo kūrimas“, skirtą Panevėžio regiono jaunesniojo ir vidutinio mokyklinio amžiaus vaikams. Projekto metu bendradarbiaujant su Panevėžio kraštotyros muziejumi, regiono bibliotekų vaikų literatūros skyriais, kūrybinių industrijų atstovais buvo sukurtas interaktyvus „kilimas“, pagrįstas mobilių aplikacijų naudojimu, pritaikytas „Android“ operacinės sistemos mobiliesiems įrenginiams. Mobilioje aplikacijoje, pasitelkus grafinio dizaino elementus, vaizdinę ir garsinę medžiagą vaikų pažinimui buvo sukurti ir pristatyti 14 svarbiausių regiono ETNO gamtiniai objektų(Mukolų akmenys, Čičinsko piliakalnis, Puntuko akmuo, Karvės ola, Migonių piliakalnis, Tarpeikių ąžuolas, Dviragio ežeras, Burvelių piliakalnis, Žalsvasis šaltinis, Ąžuolpamušės piliakalnis, Kupiškio piliakalnis, Kupiškio piliakalnis, Vorutos pilis, Ažakmenis, Velniapilio ola). Kilimas pagamintas iš neseniai rinkoje pasirodžiusio specialaus neplyštančio, labai plono SDSB 239 PP-plastiko. Interaktyvus kilimas mobilus, pritaikytas ilgalaikiam naudojimui, atsparus dėmėms, lengvas ir antialergiškas.
Idėja: nuskaičius suformuotą QR kodą į mobilųjį įrenginį atsiunčiama „Bitės“ programėlė. Ją aktyvavus nuskaitomas QR kodas esantis šalia objekto ir atsiranda 3D objekto vaizdas, paspaudus garsiakalbio ikoną girdimas padavimas apie ETNO objektą. Atidžiai išklausius padavimą užduodamas klausimas, teisingai į jį atsakius programėlės herojės Bitės korys užsipildo medumi. Susipažinus su visais ETNO kilime pavaizduotais Aukštaitijos etnografiniais objektais bibliotekininkai atskira edukacija supažindina vaikus plačiau apie pasirinktą objektą. Šalia kilimo vyksta 14 skirtingų edukacijų pritaikytų kiekvienam objektui, tokios kaip rašymas ant ąžuolo žievės (pristatant Tarpeikių ąžuolą) ir kitos.

Sprendimo nauda ir patrauklumas

Sukurta edukacinė priemonė, kaip paslauga, skirta Visos Lietuvos vaikų lavinimui ir užimtumui bibliotekose ir mokyklose. Naudodamiesi kilimu, vaikai gali domėtis ir išmokti ne tik Aukštaitijos etnografijos, mitologijos ar kitų žinių, bet ir sužinoti, kokias technologijas pasitelkiant buvo kurtas šis kilimas. Tai patraukli ir inovatyvi paslauga, ugdanti jaunosios kartos pilietiškumo jausmus, per jaunajai kartai itin paklausius metodus. Išmanios edukacijos suteikia žinių ir žadina susidomėjimą savo krašto, šalies istorija, kelia savigarbą ir meilę artimai aplinkai.

1 2 3 4 5   Įvertinimas
*Norėdami balsuoti per Facebook prieigą
*Jūs jau balsavote už šį projektą
  • http://graph.facebook.com/1754258824649810/picture
  • http://graph.facebook.com/1964741366883476/picture
  • http://graph.facebook.com/2262412830440865/picture
  • http://graph.facebook.com/10209262363156534/picture
  • http://graph.facebook.com/2654262164591345/picture