,,Atvirumo s@la" bibliotekoje | Naujasis knygnešys

,,Atvirumo s@la" bibliotekoje

537
Lankytojų simpatijos
Autorius: Vilniaus m. savivaldybės centrinė biblioteka
Kategorija: Gyvenimo būdas

Sukurta virtuali biblioterapijos užsiėmimams skirta platforma su kompiuterinio žaidimo elementais - skirta socialinės rizikos tikslinėms vaikų, jaunimo, bei suaugusiųjų grupėms. Sprendimas tikslinėse grupėse vykdytas 2015-2016m.
Kur galima rasti sprendimą: Vilniaus m.savivaldybes centrine biblioteka

Sprendimo technologinis pagrindas: Virtuali biblioterapinė platforma , taikant kompiuterinio žaidimo elementus

Sprendimo paskirtis

Sprendimo tikslas – per virtualių biblioterapinių užsiėmimų platformą, spręsti socialinės rizikos vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų psichosocialines problemas, stiprinant jų psichinę sveikatą. Įgyvendinant projektą, į virtualią erdvę buvo perkelti Vilniaus miesto savivaldybės centrinės bibliotekos jau dešimtmetį įgyvendinami interaktyvūs grupiniai biblioterapijos užsiėmimai vaikams ir jaunimui. Taip siekiama spręsti šios socialinės grupės psichosocialines problemas ir stiprinti jų psichinę sveikatą. Virtuali biblioterapinio žaidimo forma sukurta atlikus Fokus tyrimą respondentų jaunimo ir vaikų grupėje, kurioje atsispindėjo poreikis keisti biblioterapijos formatą. Atsižvelgiant į šiuolaikinio jauno žmogaus kasdienybę, kurioje vis didesnę vietą užima naujų technologinių priemonių naudojimas, buvo sukurta biblioterapinė paslauga, naudojant kompiuterinio žaidimo elementus. Siekiant projekto tikslų sukurta virtuali biblioterapijos užsiėmimams skirta platforma įgalino dalyvius ne tik patirti kūrybinį malonumą naudojantis technologinių priemonių sukurtais žaidimo elementais, bet ir saugiai spręsti savo gyvenimo problemas, neatskleidžiant savo tapatybės kitiems grupės dalyviams. Kiekvienas virtualaus žaidimo dalyvis grupinių žaidimo sesijų metu naudojosi savo susikurtu virtualiu "avataru", kuris suteikė galimybę dalyviams naujų technologijų pagalba išreikšti savo psichologinę būseną ir tuo metu esančias emocijas, bei jas keisti sesijos metu. Šios technologinės galimybės suteikė moderuojančiam psichologui papildomų galimybių skubiai reaguoti į dalyvio emocinę būseną ir padėjo greičiau spręsti iškilusias problemas pasitelkiant ir savipagalbos metodą, kai grupėje dalyviai pasidalina savo išgyvenimais ir kartu ieško sprendimo būdų. Moderuojantis psichologas kaip ir dalyviai grupėje taip pat turėjo ,,avataro” įvaizdį, kuris įgalino psichologą nekontaktiniu būdu priartėti prie dalyvių emocinės būsenos, nepažeidžiant jų privatumo. Šiuo atveju technologiniai sprendimai leido pakeisti stereotipinį psichologo įvaizdį.
Kaip sprendimo tvarumo garantas projekto pabaigoje atliktas ir viešinamas Lietuvos visuomenėje mokslinis tiriamasis darbas naudojant biblioterapinės platformos dalyvių apklausų duomenis , įvertinant biblioterapijos paslaugos poveikį, socialinę atskirtį patiriančioms socialinės rizikos vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų grupėms, ypatingai kai paslaugos dalyviai yra visa šeima.
Sukurtas bendradarbiavimo tinklas dalyvaujant 12 institucijų, įgalino biblioteką ir jos partnerius ilgalaikiam bendradarbiavimui, sprendžiant visuomenei aktualias psichosocialines problemas, panaudojant skirtingų institucijų specialistų kompetencijas bendram tikslui pasiekti.

Sprendimo nauda ir patrauklumas

Įvertinus socialinį sprendimo poveikį tikslinėms grupėms atsirado galimybė inicijuoti bei pastoviai teikti savo institucijose panašaus pobūdžio paslaugas. Organizacija įrodė savo kompetenciją teikti visuomenei prioritetiškai svarbias paslaugas, kai dalyvauja ir kitų socialiai atsakingų organizacijų specialistai.
Sprendimo įgyvendinime dalyvavo 12 Lietuvos viešųjų bibliotekų, švietimo bei socialinių institucijų .Tokio plataus tinklo sėkminga patirtis ir inovatyvi paslauga taip pat kuria ir kokybiškai naujus, visuomenei naudingus bendradarbiavimo ryšius.
Virtualios biblioterapijos kokybinio vertinimo rezultatai parodė, kad buvo stebimas teigiamas poveikis tikslinių dalyvių grupėms: išmoko geriau atpažinti savo ir kitų emocines reakcijas, ir suprasti jų reikšmę tarpusavio sąntykiuose, taip pat emociškai įsitraukus į užsiėmimus sumažėjo dalyvių buvęs kompiuterinis nerimas.